
Zjeść ciastko i mieć ciastko
9 grudnia 2009, 09:01Naukowcy z University College London udowodnili, że restrykcja kaloryczna - jedyna dieta o udokumentowanym korzystnym wpływie na długość życia - wcale nie musi się łączyć z ograniczeniem płodności osobników.

Skuteczniejsze przeszczepy dzięki… Bogu
2 października 2010, 09:55Wiele naukowych studiów wskazywało na korzyści zdrowotne wynikające z wiary. Włoscy naukowcy zbadali wpływ religijności na osoby po przeszczepie wątroby, przy okazji rzucając nieco światła na mechanizm zjawiska.

Astmatycy częściej chorują na depresję, a depresja pogarsza astmę
31 października 2011, 12:40Osoby z astmą częściej przejawiają objawy depresji. Te z kolei prowadzą do kolejnych symptomów, które pogarszają astmę i ogólny stan zdrowia. W ten sposób koło się zamyka.

Ciąża na trwałe zmienia budowę stopy
4 marca 2013, 18:10Ciąża na stałe zmienia zarówno rozmiar, jak i kształt kobiecych stóp.

Probiotyki obniżają i pomagają utrzymać prawidłowe ciśnienie
5 sierpnia 2014, 12:06Regularne jedzenie probiotyków może poprawić ciśnienie krwi.

Słodzone napoje odpowiadają za tysiące zgonów rocznie
1 lipca 2015, 11:27Słodzone napoje odpowiadają za 184 tys. zgonów na świecie rocznie.

Na zdrowie i na szczęście
11 lipca 2016, 10:50Psycholodzy z Wielkiej Brytanii i Australii wykazali, że jedzenie większych ilości warzyw i owoców znacząco zwiększa poziom szczęśliwości.

Zanieszczyczenie powietrza negatywnie wpływa na wydajność snu
22 maja 2017, 12:35Zanieczyszczenie powietrza zaburza sen.

Fermentujące błonnik bakterie korzystnie wpływają na zdrowie diabetyków
16 marca 2018, 11:39Błonnik sprzyja bakteriom jelitowym korzystnym dla kontroli poziomu cukru we krwi.

E-papierosy z witaminami. Naukowcy pytają o skuteczność i bezpieczeństwo
30 października 2018, 11:28Producenci elektronicznych papierosów i liquidów znaleźli kolejny sposób na zareklamowanie swoich produktów. Twierdzą, że wzbogacili liquidu witaminami, co ma pozwolić na uzupełnienie ewentualnych niedoborów. Naukowcy sceptycznie podchodzą jednak do tych stwierdzeń podkreślając, że badania, na które powołują się producenci w swoich sloganach marketingowych są albo przestarzałe, albo wyjęte z kontekstu.